top of page

Kalandozás a Pilisben és a Börzsönyben

Frissítve: 2019. jan. 21.

1. nap

Útvonal: Szentendre - Pap-rét - Pilisszentlászló - Prédikálószék - Dömös - Visegrád - Pap-rét - Moli-pihenő

Egy Budapest-Szentedre HÉV utazást követően indultunk el a Pap-rétre, hogy onnan eljussunk Pilisszentlászlóra. A Kis Rigó Vendéglőtöl aztán a piros keresztet követve jött egy jó kis erdei mászás a Prédikálószékig. A kilátás után egy kis “gravel dh” a kavicsos úton a piros csíkig le a völgybe. Ez egy technikás túra ösvény a patakmederben, ami levezet egészen Dömösre. Itt ebédeltünk a völgyben lévő büfék egyikében.

Visegrád következett, országúton. Vettünk egy kis elemózsiát estére, és rájöttünk, hogy megcsúsztunk időben, és sietni kell, hogy még világosban elérjük “szállásunkat”: a Moli pihenőt. Pap-réttől az Urak asztala megkerülésével, egy kellemes erdei úton, a végén egy utolsó “mindent beleadós” mászással érkeztünk uticélunkhoz.

2. nap

Útvonal: Moli-pihenő - Ötszögű-rét - Pap- rét - Visegrád - Nagymaros - Királyrét - Diósjenő - Csóványos - Kismaros

A reggelt, a nyújtózkodások és a pakolás után (“leave it as you found it - or better”) ereszkedés követett egy singletrack-en az Ötszögű rét érintésével, majd visszaérkeztünk Visegrádra. Itt átmentünk a kompon Nagymarosra, utána következett Kismaros aztán pedig Királyrét.

Az út itt vált újra érdekessé. A Királyrét és Diósjenő közt elterülő gravel-mennyország tökéletes frissítő volt a mászás után. Diósjenőről a közúti forgalom elől lezárt betonozott úton folytattuk az utat, majd a Kemence patak völgyébe tértünk be. Végül egy gyönyörű erdei úton másztuk meg Csóványost. Lefelé megküzdöttünk a tereppel, és egy felütéses defekttel is. A Ronin 40mm-es külsője lefelé nem bírta jól a sok gyökeret és követ, de hát ez érthető.

Az út vége egy levezető gurulás Kismarosra, és egy kijózanító vonatozás a Nyugatiba.

Pilis, Börzsöny: a mielőbbi viszontlátásra!