Bikepacking Hungary Campout 1.0

Frissítve: 2018. nov 28.

Szeptember 8-9-én sor került az első Bikepacking Hungary közös túrára, amelynek célja, egy Budapestről indított Börzsöny kör volt, kintalvással a Magas Tax-nál. A túrát nagy várakozás előzte meg, sokan jeleztek vissza az eseményben, és többen kerestetek privátban is érdeklődve a részeletek iránt.

Gyönyörű nyárvégi időben délelőtt 10-kor a Margit Szigetről rajtoltunk el 4-en, majd a Megyeri Hídnál elérte a csapat a végleges, 7 fős létszámot. A városból kiérve Dunakeszi végétől kellemes, és biztonságos kerékpárutakon, 2 sörös/kávézós/sütizős megállót beiktatva, csorogtunk fel egészen Kismarosig. Ez az első felvonás a megállókkal kiváló alkalom volt arra, hogy a csapat kicsit közelebb kerüljön egymáshoz, azonban a városból indított túrák hátránya, hogy igazán nagy élményt csak az első 20-30 km után ad az út, így felmerült, hogy a következő alkalmakat már olyan helyről indítanánk, ahol egyből bele tudunk vágni a sűrűjébe, de könnyen megközelíthető autóval/tömegközlekedéssel.

Kismaros után Szokolyánál kezdtük el ostromolni a Börzsönyt. Királyrétig együtt haladtunk, aztán ott csináltunk egy csoportképet, majd nekivágtunk az igazán nagy falatnak, a túragépeinkkel mászásba kezdtünk a Taxig. Imádom ezt a hegymenetet, szerintem az egyik legjobb, amit Magyarországon eddig láttam. Meseszép erdei aszfaltúton halad az első szakaszán, majd jó minőségű, kanyargós, szerpentines murvára vált. Kellően hosszú ahhoz, hogy alaposan megizzasszon, de a Taxig nem olyan meredek (átl. 6-7%) hogy beletörjön a bicskánk.

Egy gyenge órán belül, a karbantartott tisztásra, több csoportban megérkeztek a kalandtól és fáradtságtól kipirult arcok, ahol örömittasan kifeküdtünk pár percre élvezni a látványt és megünnepelni a teljesítményt. A Hideg-hegyi turistaházba már opciósan mentünk csak fel, nem közösen. Volt, aki gyalogolt, megkoronázandó az addigi tekerést, mások kerékpáron küzdöttek meg az innen felfelé vezető 10-12%-os murvás, köves emelkedőkkel a hűtött sörért. Szerencsénkre volt egy bátor jelentkezőnk is aki előkészítette a tábort és a tábortüzet az éjszakára.

A turistaházas kitekintő után este 7-8 körül jött újra össze a banda a Tax előtt. A lobogó tábortűznél előkészítettük a nyársainkat, értékes falatainkat, majd miután már izzadtak a szalonnák a tűz felett, nekimentünk a táborépítésnek is. A túrán általánosságban az azonos érdeklődési kör miatt a legtöbb témát egymás felszerelésének elemzése, felmérése szolgáltatta, így igazi ínyencség volt, amikor előkerültek a camping kiegészítők. A 7 fős kint alvás mérlege változatos eredményt adott: 2 fő bivak, 1 fő egyszemélyes ultralight sátor, 2 fő túrasátor, 2 fő függőágy. Úgy érzem, hogy rengeteget tanultunk egymástól, nagyon örültem ennek a camping eszközöknél és egyéb felszerelésmustránál is.

A természet ajándékozta nekünk a túra egyik legnagyobb fénypontját. Amikor korábban fent voltunk a turistaházban, egy túrázó érkezett meg mellénk egy professzionális csillagvizsgáló távcsővel, aminek a miértjét csak akkor értettünk meg, amikor sötétedés után a tábortűznél egyikünk felsóhajtott „Wow, de gyönyörű az ég!” Sok kint töltött éjszakámból az egyik legkülönlegesebbet láttam, hihetetlen szerencsénk volt, gyönyörű tiszta égbolt tárult elénk az egész tejúttal, és többszáz-többezer csillaggal. 11 körül úgy húztam be a bivakzsákom zipzárját, hogy a szúnyoghálón át az eget bámulva, tátott szájjal aludtam el.

Másnap korán felkeltünk, reggeliztünk, feltöltődtünk a felekelő nap fényében, átbeszéltük az éjszakai tapasztalatokat, a vitatkozó rókák, és egyéb vadak hangjait, és induláshoz készen, 10 óra magasságában hagytuk el a gyönyörű éjszaka helyszínét.

Imádom lejtmenettel kezdeni a napot, még az a snakebite defekt sem vette el a kedvem, amit kb. a felénél szedtem be. Gyors gumicsere, és száguldás tovább Királyrétig, ahol ismét összevártuk egymást.

Vizet töltöttünk, fotóztunk és indultunk a következő felvonásra, ami egy helyben hozott döntés értelmében nem Kóspallag felé, hanem a tegnapi befelé vezető irányban, Szokolya felé kezdődött meg. Sajnos itt egy tőlem leeső csomag miatt történt egy bukás, ami szerencsére személyi sérülést nem, de egy komolyabb technikai problémát okozott. Tanulságos, hogy az első közös alkalommal előfordul egy ilyen eset, ebből mindenképp építkezni fogok/fogunk, és foglalkozunk a csomagbiztonság és a csoportban tekerés témájával.

A sorok rendezése után folytattuk utunkat Nagymarosig, és ahhoz, hogy elérjük a 12.00-ás kompot, KOM közeli időt kellett mennünk Kismarostól, ami a fiatal motoroknak köszönhetően össze is jött. Gyors jegyváltás, gyönyörű panorámás átkelés a Dunán, és már Visegrádon is voltunk.

A Pap-rét felé a mászást, egy cukrászda stop után, kissé eltelve a sütiktől, de nagy kedvvel kezdtük meg. A megpakolt gépekkel nagyon meggyőző idő alatt értünk fel az erdész házas kereszteződéshez, és pihentető napfürdőzés után, rögtön a Szentendre felé vezető kellemes lejtmenetbe vetettük magunkat. A forgalmasabb részre érve már a Római parti sörözésen járt az eszünk, ami egy Szentendrei átkelés és pár váltott vezetés után hamar el is érkezett. Összegeztük a két nap tapasztalatait, megosztottuk egymással a legfontosabb tanulságokat, és élményeket, amiket szereztünk. Remek momentum volt, szívesen maradtam volna még pár sörre.

Ahogy szívesen maradtam volna a Börzsönyben is, még több kalandos éjszakára jó társaságban, érdekes emberekkel beszélgetve bikepackingről, vagy az élet „nagy dolgairól”.

Köszönöm mindenkinek, aki eljött, folytatás következik!