top of page

táv: kb 600 km

szint: kb 8000 m

utak aszfalt/terep : 40/60%

Táskák: Saját tervezésű és gyártású YAKPACK, váztáska, nyeregzsák, bicajszállító többfunkciós táska. + 20l-es hátizsák

Navigáció: LOCUS

Mindig is szerettem volna eljutni Afrikába, lehetőleg a szokásos, 'fly and ride' módon. Aztán 2018 februárjában adódott az alkalom és a társak, ezért aztán neki is vágtunk. Sajnos csak egy hetünk volt a mókára, ami így utólag kevésnek bizonyult. Az vigasztal, hogy kettő is kevés lett volna.

I. rész

Marokkó nyugati csücskében, Agadirban szállt le a gép. Egy óra alatt összeszereltünk, és elpakoltunk, este kilenc körül már tekertünk a reptérről a szállás felé. 4 csillagos nagy hodály az óceánparton. Még tapasztalatlanok lévén, amint megláttunk egy Mekit gyorsan bevágódtunk harapni valamit, nem akartuk az úti készleteket pusztítani, és nem tudtuk találunk e nyitva még bármit a városban. Sört csak a szállodában kaptunk, méregdrágán. Azt hiszem ha negatívumot lehet említeni Marokkóval kapcsolatban akkor az a repülőtéren elkobzott drón - persze visszaadták kilépéskor -, és a sörhiány. Muszlim ország lévén az alkoholfogyasztás tilos, és ezt általában tartják is. A turistás helyek fel vannak készülve, saját sörük is van Casablanca néven.

Az országba való belépés nem egyszerű, toll legyen nálad, mert ki kell tölteni egy kis fecnit: névvel, foglalkozással látogatás céljával. A csomagokat ellenőrzik, átvilágítják, még a legvégén a reptérről kilépéskor is. Drónt tilos bevinni az országba, és elvileg kamerát is. Nem derült ki pontosan milyen kamerát, mert a fényképezőket és a Goprot átengedték. Szerencsére a pálinkánk a kerékpárok kulacsában volt, így az nem szúrt szemet senkinek sem. Egyébként alkoholt szintén nem lehetne bevinni. A drónt pedig, mikor visszaadták kiutazáskor, vámletétet számoltak fel utána.

Másnap az agadiri decathlonban szereztünk gázpalackot. Ezután feltankoltunk vízzel, és nekivágtunk az Atlasznak. A terv az volt, hogy kihasználjuk a jó időt, fent maradunk a hegyen, amíg csak lehet, és a végét gyorsan lecsapjuk síkon visszafelé. Ahol aszfalton jártunk nem volt nagy f