Copyright Bikepacking Hungary 2019
Budapest, Hungary

info@bikepackinghungary.com

5 Peaks 500 // FINAL STAGE

5 PEAKS 500 -Final Stage (Bánkúti turistaház 373 km — Tokaj 577 km)

A Bánkúti turistaházat elhagyva bő 10 km hosszú lejtőzés következik, elég változatos minőségű erdei aszfaltutakon. A Bükköt Mályinkánál hagyjuk el, ami után nemsokára Dédestapolcsányba (389 km) érünk. Itt érdemes újratölteni a kajakészleteket, mivel a következő nagyobb település (Putnok) csak nagyjából 30km múlva következik. A falut észak felé elhagyva hamarosan elérkezünk a Lázbérci víztározóhoz, ami Magyarország talán legszebb mesterséges tava. Utunk a tó mellett fog haladni míg el nem érjük az Upponyi-szoros 200 méter magas sziklafalait. A szoroson átkelve egy egész más világba csöppenünk, az útvonal eddigi része is a lehetőségekhez képest ritkán lakott elhagyatott területeken át vezetett, de a java csak innen kezdődik majd.

Lázbérci víztározó az Upponyi dombok között

Az Upponyi-hegységet is elhagyva a középhegységi tájat felváltja a dombos vidék, amit apró falvakon és minimális forgalmú utakon fogunk átszelni. Putnokot 415 km után érjük el, igaz regionálisan fontos település, de sok mindenre azért mégsem lehet számítani. Ezután a Putnoki-dombságon mászunk át, majd nem sokkal utána található egy horgásztó ahol akár egy nyugodt éjszakát is ellehet tölteni. A Kelemér és Kánó közötti 20 km-en ahogy szintrajzon is látszik: 5 kis tüskét kell majd megmászni, ahol az összes dombtetőről gyönyörű kilátás nyílik, mindemellett a túra során ritkaságnak számító tüköraszfalton haladunk majd. A keskeny backroadok világa 467 km-ig tart majd, ahol a 27-es főúton jobbra kanyarodunk, és ezen is haladunk Szalonna (451 km) településig. Szintén nagyobb hely, érdemes boltot keresni ha szükség van rá, egyben egy szegényebb vidék kezdetét is jelenti. Mindemellett a táj továbbra is érdekes, és egyhangúnak nem igazán nevezhető. Az útvonal egészen Krasznokvajdáig (478 km) egy sáv széles, és rendkívül kisforgalmú úton halad. A faluban délnek fordulunk és Baktakék, Forró irányába haladunk, majd 500 km-nél keresztezzük a 3-as főutat, ahol az átkelésnél, fokozott körültekintésre intünk mindenkit!

A Regéci vár jó állapotban megmaradt romjai is megérnek egy megállást

A Zemplén támadása előtt Encsen lesz érdemes majd feltankolni, ahonnan Abaújkér, Fony irányba folytatódik az út. Itt kezdődik meg a túra utolsó komoly mászása (kb. 400 m szintemelkedés), ami Mogyoróskán keresztül a túra utólsó ellenörzőpontjáig a Regéci várig (530 km) vezet. Ha esetleg nap vége felé érkeznétek ide a várnál található jegyszedő bódé/büfé terasza alatt az éjszakát is el lehet tölteni, ahol a nyugalom és a szép kilátás is adott. A várból leereszkedve Háromhuta felé tartunk majd és Tolcsvát elhagyva érkezünk meg a Bodrog partjára. A folyót követve hamarosan elérjük majd Tokajt, a túra végét is jelenti. A méltán világhírű borvidék névadó településénél nehezen találhattunk volna jobb helyet a túra lezárására.

Tokaj: A nagyszerű borairól is ismert tiszaparti ékszedoboz

Reméljük a túra jó lehetőséget ad hasonló érdeklődésű emberekkel való megismerkedésre, és a célba érés után egy afterparty valamelyik pincében jó lehetőség lesz sztorizgatásra, további közösségépítésre.

Jó felkészülést! Hamarosan találkozunk a pre-partyn!